"משפחת האמיצים" משחק מרגיע לרגעים לחוצים

אחרי שרצנו אתמול למקלט
סבתא התקשרה לספר שעף לה טיל מעל הראש 
וזנחנו את בוב ספוג לטובת מרתון חדשות אינסופי,
אין פלא שמפלס הלחץ בבית עלה.
אז היום קבלו במתנה את "משפחת האמיצים"
משחק מרגיע לרגעים לחוצים

תדפיסו,
תגזרו 
שחקו עם הילדים
ואני מבטיחה לכם שמפלס האומץ שלכם יעלה
(וכשמדובר באומץ, כל טיפה נחשבת!)

להורדת המשחק "משפחת האמיצים" לחצו כאן
משחק מרגיע לרגעים לחוצים 
"משפחת האמיצים" משחק מרגיע לרגעים לחוצים
 
איך משחקים?
גוזרים את פתקי האומץ,ואפשר להוסיף גם סתם פתקים 
כל אחד מבני הבית  מקבל מספר פתקים וכותב על כל אחד מהם סיפור אומץ קטן
(יכול להיות גם משפט אומץ)
ילדים שעוד לא כותבים ילחשו את סיפורי האומץ שלהם למי שיכול לכתוב אותם עבורם
אחרי שכולם סיימו, מכווצ'צ'ים את הפתקים ומכניסים אותם לצנצנת או קופסת אומץ.
בזמן שנכנסים לממ"ד, או נלחצים מול הטלוויזיה,
כל אחד מבני הבית בתורו שולף פתק אומץ,
מקריא  וכולם צריכים לנחש של מי האומץ הזה…
 
אחרי ששיחקנו גילינו כמה דברים חשובים:
1. אומץ זה דבר מדבק
2. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים אחד על השני
3. לתפוס חרגול עם היד זה דבר אמיץ

בואו לבקר גם בדף הפייסבוק של wowmom הורים וילדים 

מספר עקרונות העשויים לעזור לילדכם לחזק חוסן ולהתמודד באופן מיטבי בתקופה זו:

לילדים יש כוח להתמודד – ככל שתאמינו בחוסן של ילדיכם וביכולתם להתמודד, כך יוכלו הילדים לגייס את כוחותיהם.

ילדים מושפעים מהרגשות ומצב הרוח של הוריהם – מצב רוחכם "עובר" לילדים גם אם אינכם מדברים אתם בגלוי על כך. ככל שילד צעיר יותר, הוא מושפע יותר. הקפידו לשדר להם מסרים של אופטימיות ותקווה. אם אתם מרגישים שאתם מתקשים לחזק, פנו לקבלת עזרה מהפסיכולוגים בשפ"ח המקומי ומיועצת ביה"ס.

מסירת מידע מדויק– חשוב לשתף את הילדים במה שקורה, בקצרה וברמה המתאימה לגילם, רמתם ההתפתחותית וקרבתם לאירוע. יש להפריד בין שמועות לעובדות, ולמנוע הצפת מידע שאינה הכרחית. יש למנוע תכנים קשים שאינם הכרחיים, כגון תמונות חוזרות של נפגעים באמצעי התקשורת. יש לזכור שמושגי זמן ומרחב אצל ילדים צעירים נמצאים בתהליך התפתחותי ולכן אינם מזהים עד כמה הסכנה קרובה/רחוקה מהם, לדוגמה: הם אינם מודעים לכך שטיל נפל רחוק ואינו מהווה סכנה ממשית להם או שתמונות החוזרות שוב ושוב על המרקע, אינם של אירועים חדשים.

וויסות החשיפה לאמצעי התקשורת – לצד המידע המשמעותי, אמצעי התקשורת מציפים אותנו בחזרות ופרשנויות. לעתים קשה לנו להתנתק מהמרקע ויש לנו צורך לראות שוב ושוב את הארועים. ילדים מושפעים מכך יותר ממבוגרים והם רואים ושומעים את החדשות גם כשהם נראים עסוקים במשחקיהם. חשוב לאפשר להם לראות חדשות מותאמות לילדים ולאזן את הצפייה באמצעות תוכניות/פעילויות מתאימות לגילם ומפיגות מתח. יש להגביל ולווסת את הצפייה באירועים קשים, העלולים לגרום נזק ממשי להתפתחותם הרגשית התקינה.

יצירת שגרה – ילדים זקוקים לשגרה והיא מעניקה להם בטחון ותחושת שליטה. יש לנסות ולייצר שגרת חיים ככל הניתן.

חלוקת תפקידים – מלוי תפקידים במשפחה נותן לילד תחושת ביטחון ויכולת. ניתן ורצוי לשתף את הילד בבחירתו והכנתו של המרחב המוגן, לאפשר לו להכין לעצמו תיק עם חפצים החשובים לו והמחזקים את תחושת הביטחון שלו: ספרים, דיסקים, צעצועים אהובים.

הקרנת תחושת מוגנות מצד המבוגרים – חשוב להבטיח לילד שאנו כמבוגרים: הוריו, מחנכיו וכוחות הביטחון עושים כל הניתן כדי לשמור עליו ועל בטחונו. חשוב ביותר שהמבוגרים יבצעו באופן מוחלט ועקבי אחר הנחיות פיקוד העורף. עקביות זו משרה ביטחון בילדים ומפחיתה חרדות.

יש לשים לב להתנהגויות שונות מהרגיל העלולות לאותת על חרדת יתר או מצוקה של הילד ולפנות להתייעצות במקרים אלו. חשוב לדעת, כי טבעי שיהיו בתחילה תגובות שונות מהרגיל.

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>